Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti Politica de cookies..
Un filtru de particule diesel (DPF) este un dispozitiv care captează și stochează funingine și cenușă pentru a reduce emisiile din mașinile diesel. O îngrijire adecvată a mașinii în timpul utilizării mașinii va garanta că nu va trebui să suportați costuri suplimentare. Cum să îngrijim corect filtrul DPF ? Despre aceasta în articolul de mai jos.
Filtrele de particule diesel cauzează facturi foarte mari de reparații. Dacă filtrul de particule diesel (DPF) din mașina dvs. nu s-a stricat niciodată, atunci poate fi o parte a mașinii despre care s-ar putea să nu știți că există. Cu toate acestea, dacă există o problemă, veți afla cu siguranță despre aceasta. Deci, ce este un filtru DPF și de ce ar trebui să-i acordați atenție? Filtrul de particule diesel face parte din motor şi este responsabil de colectarea cenușii formate în timpul arderii motorinei. În acest fel, previne eliberarea particulelor dăunătoare în atmosferă. Toate mașinile fabricate după 2009 care îndeplinesc standardele Euro 5 privind emisiile de evacuare trebuie să fie echipate cu un filtru de particule. Dispozitivul, cunoscut și cu numele de DPF sau FAP, permite nu doar un condus responsabil față de oameni și față de natură, ci și posibilitatea de a trece de inspecțiile tehnice obligatorii fără nici o problemă.
Cum funcționează filtrul DPF?
Pentru a înțelege rolul acestei piese mici, dar costisitoare, este de ajuns să ne oprim asupra poziționării ei în întregul ansamblu. Filtrul de particule este situat în circuitul de evacuare, cel mai des înainte de catalizator. Astfel, prin supunerea gazelor emise la o temperatură crescută, dispozitivul reduce cu cel puțin 95% cantitatea de particule nearse și de cenușă care ar ajunge în mod normal în aerul respirat. Procesul, indiferent de mașină, funcționează în același mod: gazele de eșapament trec prin filtru, lăsând în urmă particule mari de cenușă, iar excesul poate înfunda filtrul și motorul se poate opri în același timp. Pentru a preveni acest lucru, cenușa trebuie arsă la o temperatură suficient de ridicată pentru a o transforma în particule mai mici de cenușă care pot fi apoi îndepărtate. Cele mai multe probleme cu DPF apar atunci când procesul de curățare sau „regenerare” este întrerupt.
Cum să aveți grijă de filtrul DPF?
Desigur, puteți extinde durata de viață a filtrului DPF cât mai mult posibil . Este suficient să urmați câteva trucuri recomandate de mecanicii auto. În primul rând, trebuie să aveți grijă sistematic de etanșeitatea turbinei și a injectoarelor. Lipsa jocului rotorului sau injectorului împiedică pătrunderea uleiului de motor în cavitatea cilindrului. În mare parte, utilizarea motorului în parametrii recomandați de producător ar trebui să fie suficientă pentru ca filtrul tău de particule să nu genereze probleme. Tehnica de conducere în sine este de asemenea importantă. Recomandarea generală, în cazul mașinilor cu motoare diesel care sunt dotate și cu filtre de particule, este evitarea momentelor în care se rulează subturat. Când apare acest moment, combustibilul nu va arde complet la turații mari și o mulțime de cenușă se acumulează în filtru. Profilactic, este indicat să aveți grijă de motor folosind uleiuri de motor foarte bune destinate mașinilor cu filtru DPF. Abrevierea utilizată pe ambalarea acestor uleiuri este LOW SAPS. În același timp, se recomandă realimentarea cu combustibil de calitate mai bună.
Regenerarea filtrului de particule
Prima fază când sunteti anuntţat că aveţii probleme cu filtrul de paritcule este atunci când se va aprinde martorul DPF în bord sau apare un mesaj de avertizare .
Regenerarea pasivă
Atunci când filtrul de particule se încarcă, senzorii declanșează creșterea temperaturii din galeria de evacuare. Astfel, particulele nocive sunt eliminate, iar filtrul își recuperează eficiența. Conducerea pentru o vreme cu o viteză de 50 de km/h, la o turaţie de cel puțin 2000 rpm, timp de 30 de minute, este suficientă pentru a arde particulele de funingine care au fost prinse de filtrul de particule diesel. Cu toate acestea, majoritatea șoferilor nu călătoresc cu viteze mari suficient de frecvent sau suficient de lungi pentru a se baza pe această regenerare pasivă pentru a îndepărta particulele din DPF. Producătorii de automobile diesel au trebuit să găsească o altă modalitate de a elimina particulele din filtru.
Regenerarea activă
Regenerarea activă este inițiată atunci când cantitatea de funingine acumulată în DPF atinge un anumit nivel. La majoritatea mașinilor, acest nivel este de 45% din capacitatea totală DPF. Când funinginea acumulată atinge această cantitate, se declanșează procesul de injecție după combustie, care crește temperatura gazelor de eșapament. Cantitatea de gaze ieșite pe țeava de eșapament, în acest caz, va fi foarte mare, pe o perioadă scurtă de timp.
Curățarea chimică
Operatiunea se face într-un service autorizat, pentru că efectuarea ei se face doar în condiții stricte, puse la punct de producător. Vei reuși, astfel, să obții dizolvarea oricărui tip de depunere de pe filtru, iar imediat după efectuarea procedurii, vei constata scăderi ale consumului de combustibil și creșteri ale performanțelor motorului.
O solutie de regenerare a filtrului de particule în Iași este serviciul complet, profesional și garantat oferit de Turbolider. Specialiștii supercalificați și tehnologie de ultimă oră, te vor ajuta să obții dizolvarea oricărui tip de depunere de pe filtru, totul, la costuri decente . Datorită tehnologiei noastre, vom restabili eficiența filtrului dvs. la 99,2%, astfel încât să vă puteți bucura din nou de o mașină eficientă. Oferim o garanție de 24 de luni pentru service, fără limită de kilometri!
Fă acum o programare la 0741 654 444 Email :vanzari@turbolider.ro