Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti Politica de cookies..
Turbocompresoarele sunt dispozitive extrem de fiabile, iar posibilitatea ca acestea să se defecteze singure sau din cauza unei erori din fabrică s-a dovedit a fi mai mică de 1%. În majoritatea cazurilor, turbocompresorul este un dispozitiv cu durată lungă de viață, în ciuda complexității sale interne și a vitezei incredibile la care funcționează. Totuși, pentru a nu avea probleme, trebuie să ai grijă de el și să îl întreții corect.
Cu toate acestea, turbosuflantele sunt ceva mai solicitante când e vorba de întreţinere, deoarece au mai multe piese care se uzează în timp, deci trebuie înlocuite mai des. În plus, există multe alte modalități prin care un vehicul vă poate „anunța” că un turbocompresor are nevoie de service sau revizie.
Fii atent la modul în care „trage” mașina
Orice șofer care își cunoaște bine mașina poate observa cu ușurință în rampă sau la viteze mai mari că mașina lui accelerează mai încet, că este „leneșă” la accelerare etc. Dacă observi că vehiculul tău cu turbocompresor accelerează mai încet decât de obicei sau nu reușește să atingă viteza dorită, ar putea fi un semn că turbina nu funcționează.
Lămpile de avertizare
La tipurile de vehicule moderne, computerul va detecta defecțiunile și neregulile de pe turbocompresor și se va aprinde o lumină care vă va avertiza să verificați motorul. Desigur, această lampă nu acoperă doar defecțiunile turbinei și va trebui să efectuați verificări mai detaliate pentru a determina exact care este problema motorului.
Ascultarea funcționării motorului
Un turbocompresor care nu funcționează corect va face adesea un sunet puternic.Acest sunet poate semăna cu o freză dentară sau cu o sirenă de poliție dacă rotorul compresorului este deteriorat. Dacă auzi acest sunet, este timpul să mergi la un service!
Uită-te în oglinda retrovizoare pentru a vedea fumul din spate
Dacă în timp ce conduci, observi un fum masiv alb, albastru sau negru care iese din țeava de eșapament a vehiculului, acesta este, de obicei, un semn că turbina a fost deteriorată. Dacă carcasa turbo este crăpată, sau dacă garniturile interne au defecțiuni, uleiul va începe să curgă în sistemul de evacuareşi va apărea fumul alb.Pe de altă parte, când uleiul începe să curgă spre motor, apare fumul albastru. Atunci când circuitul turbinei sau compresorului este deteriorat, există de obicei o reducere a alimentării cu aer, rămâne mai mult combustibil și apoi apare fumul negru. Cu toate acestea, poate apărea fum negru dacă un furtun se rupe sau garnitura este deteriorată, dar și atunci când supapa de siguranță a turbinei se rupe sau filtrul de aer se înfundă.
Scurgere de ulei
În 95% din cazuri, defecțiunile turbocompresorului sunt cauzate de următorii factori: lipsa de ulei, calitatea slabă a acestuia sau ulei murdar, dar și intrarea unui corp străin. Pentru o funcționare eficientă, o turbină are nevoie de o circulație constantă de ulei curat, iar pentru a o păstra într-o stare impecabilă, se recomandă schimbarea uleiului și a filtrului de ulei în mod regulat. Acest lucru ajută la prevenirea depunerilor de carbon și a diferite substanțe care, cu timpul, scad eficiența acestuia și pot duce la daune ireparabile.
Obiecte
Există cazuri în care obiecte precum părți rupte ale motorului, pietricele, particule de nisip, frunze, etc. pot să ajungă în interiorul turbocompresorului, fie prin intrarea compresorului, fie prin cea a turbinei. Acestea pot cauza stricăciuni la nivelul roților și al lamelor turbinei. Pentru a preveni această cauză, este recomandat să îți supui filtrul de aer unui serviciu de control într-un mod regulat.
Recomandare...
Cu toate acestea, chiar dacă aceste defecţiuni le puteţi urmări şi singuri,întotdeauna este recomandabil să verificați turbina într-un serviciu turbo specializat pentru a beneficia de instrumente speciale de control pe care șoferul nu le deţine. Diagnosticarea defecțiunilor turbocompresorului, așa cum am văzut, este o sarcină extrem de dificilă și complexă, care necesită un control extins atât al turbocompresorului, cât și al motorului vehiculului și, prin urmare, orice operațiune mai complexă pe turbină trebuie să fie lăsată pe seama profesioniștilor.
De ce să alegi Turbolider.ro?
Service dotat cu echipamente profesioanale de ultimă generație și personal calificat gata să-ți ofere servicii; Personal calificat, instruit de producătorul utilajelor și pieselor folosite în procesul de reparație; Folosim piese de calitate, produse exclusiv în spațiul European; Experiența de peste 10 ani în recondiționarea turbinelor auto; Intodeauna avem un stoc diversificat de turbine și componente pentru a reduce durata de imobilizare a autovehiculului; Posibilitatea preluării-predării de la client
Fă acum o programare la 0741 654 444 Email :info@turbolider.roAdresa serviceIasi, jud. Iasi, str. Aurel Vlaicu, 77