Geometria roților

Geometria roților joacă un rol deosebit de important, atât când vine vorba de siguranța dumneavoastră cât și a pasagerilor care vă însoțesc.
Echilibrarea geometriei în parametri corespunzători prelungește viața anvelopelor și astfel se evită uzura accelerată.

O reglare incorectă, poate duce la uzura prematură a anvelopelor și poate afecta ținuta de drum a mașinii.

Dacă mașina ta prezintă următoarele simptome, contactează-ne pentru remedieri :

 • dacă ai lovit un obstacol (o groapă sau o bordură) ;

 • dacă remarci că anvelopele se uzează neuniform;

 • dacă roțile scârțâie chiar și la rulaje cu viteză mică;

 • dacă volanul rămâne întors când conduci în linie dreaptă ;

Contact: 0745 484 444 

 

Geometria mecanismului de ghidare

Geometria mecanismului de ghidare este definită de 3 unghiuri: convergență, cădere și fugă.

  1. Unghiul de convergență

Este singurul care se reglează la orice autovehicul, fără dispozitive auxiliare speciale. Acesta definește poziția roților de direcție văzute de sus, în repaus. Dereglarea lui se produce la orice înlocuire de piese din sistemul de direcție – suspensie sau în urma unor șocuri.

  1. Unghiul de cădere

Unghiul făcut de axa roții cu verticala se numește ,,unghi de cădere''. Dereglarea lui apare în urma unor șocuri puternice.

  1. Unghiul de fugă

Unghiul de fugă este unghiul format între axa pivotului şi axa perpendiculară pe sol, privind vehiculul din lateral.