Turbina are o istorie foarte veche, aproximativ la fel de veche ca si cea a motorului cu ardere interna.
Prin precompresia aerului in camera de ardere a motorului s-a ajuns la concluzia ca se poate efectua o crestere a puterii motorului si o reducere semnificativa a consumului de carburant, Rudolf Diesel fiind unul din parintii motorului cu combustie interna, alaturi de Gottlieb Daimler.
Supraalimentarea motoarelor printr-un sistem cu
turbina a fost propusa pentru prima data in anul 1915 de catre un inginer din Elvetia, pe nume Alfred Buchi.
Traim intr-o perioada in care conteaza foarte mult timpul, viteza de deplasare si modul in care ne deplasam dintr-un loc in altul.
Epoca vitezei in care traim face ca fiecare dintre noi sa se confrumte cu diverse probleme, in special probleme legate de mijloacele de deplasare si anume probleme cu automobilele.
Automobilele prezinta multe caracteristici pe care daca nu le luam in vedere ne este foarte greu sa ne adaptam la anumite conditii.
Motoarele supraalimentate cu
turbina au fost introduse in industria auto incepand cu anii 1925 si au realizat o crestere a puterii motorului cu aproximativ 40%.
La inceput
turbinele au fost implementate la motoarele mari, precum motoarele navale dar si in timpul celui de-al doilea razboi mondial pentru avioane.